Jag vill veta var stockrosorna kommer ifrån

 

Jag vill veta var stockrosorna kommer ifrån av Amanda Svensson, 2011

En novell om det första mötet mellan två unga människor en sommardag i Smygehuk.

Och jag ville kunna älska henne, att hon skulle vara en sån man missar bussen gång på gång för.

Den här novellen har samma driv som Hey Dolly. Det är som om berättarjaget tagit ett djupt andetag och sedan kommer hela historien utan paus. Rent grafiskt består novellen också av nästan ett enda stycke.

Som vanligt ger Amanda Svensson mig inspiration och skrivlust. Synd bara att semester snart är slut.

Novellix ger ut noveller i fickformat och i stället för novellsamlingar har de valt att ge ut novellerna styckvis. Detta är nummer nio.

7 kommentarer på “Jag vill veta var stockrosorna kommer ifrån

Skriv något här