Skip to content

Berlinmuren

9 november, 2014

Idag är det 25 år sedan berlinmuren föll. En mur – rakt genom en stad – som då funnits i över 28 år.

Jag kan inte säga att jag minns särskilt mycket av den dagen (mer än att jag ritade om gränserna i min skolkartbok) och absolut inte mycket av det som föranledde muren. Därför är jag tacksam för de dokumentärfilmer som visats på tv den här helgen. Och så klart, den nya filmen 1989.

Nu ser jag fram emot att träffa min historielärarvän för samtal om Europas nutidshistoria och vad som hänt här de senaste 70 åren.

No comments yet

Skriv något här

