Skip to content

De utstötta

8 juni, 2014

deustötta

 

De utstötta (The Outcast Dead) av Elly Griffiths, 2014

Arkeologen Ruth Galloway hittar ett skelett vars ena hand består av en krok. Troligtvis är det kvarlevorna av ”mor Krok”, kvinnan som blev dömd till döden på 1800-talet för barnamord. Men var hon verkligen skyldig?

Bli inte involverad i mor Krok. Låt inte henne bli involverad med dig.

Redan efter några meningar i De utstötta är jag tillbaka i Elly Griffiths berättarröst. Hennes stil och språk är mig så bekant, trots att det är nästan ett år sedan jag läste henne. Jag tycker om hennes karaktärer och hennes sätt att berätta.

Det här är sjätte boken om Ruth Galloway och Harry Nelson. Det är helt klart en deckarserie jag önskar inte ska ta slut!

BÖCKER

Skriv något här

