Skip to content

Detox.may

2 maj, 2014

Inspirerad av min vän Sara kommer denna månadsfasta gå i detox.may-utmaningens anda. Utmaningen går ut på att du rör på dig varje dag under maj och bara äter sådant som du vet är bra för din kropp.

Under maj kommer jag därför försöka att vardagsmotionera varje dag, yoga eller styrketräna tre gånger i veckan och äta enligt 7-dieten (som jag kallar den).

”7-dieten” är en antiinflammatorisk diet, som går ut på att du avstår från gluten, mjölk, ägg, soja, majs, jordnötter och socker och samtidigt lägger till fet fisk, magert protein (kyckling, kalkon), rotfrukter, färgstarka antioxidantrika grönsaker och bär, grönt te, kokosmjölk, linfrö, frukt med lågt GI, nyttigt fett (oliv-, raps-, linfrö- och avokadoolja, kokosfett) och antiinflammatoriska kryddor (vitlök, chili, ingefära, kanel, curry, gurkmeja).

Jag har denna månad valt att tillåta majs men avstå från de andra livsmedlen och eftersom jag har noll koll på GI äter jag all sorts frukt.

Känns beach 2014 nervöst nära? Häng på du också!

Skriv något här

