Skip to content

Bordsskick

17 april, 2014

Om någon av mina påskgäster skulle missa den uppenbara religiösa referensen som alla andra runt bordet fattar direkt, skulle jag inte ta illa upp eller börja ”rasa”. Snarare skulle det ge mig en möjlighet att samtala kring den bristande kunskapen och vad den beror på.

Men om någon av mina påskgäster skulle få för sig att stoppa fingrarna i såsen, upprepade gånger, skulle jag nog allt börja ”rasa” och kanske till och med kunna tänka mig att bojkotta nämnda gäst.

Uppenbarligen tänker inte alla som jag.

No comments yet

Skriv något här

