Skip to content

Boklöfte 2014

31 december, 2013

Inför 2014 har jag funderat en hel del på vilket slags litteraturlöfte jag ville avlägga. Jag överväger att filmfasta nästa år: antingen bara se dokumentärer eller a-märkta filmer. Det känns dock svårt att avstå ”vanliga” filmer ett helt år, men jag återkommer om en kortare fasta blir aktuell.

Det känns enklare att välja ett boklöfte. Det är mer konkret och inte lika mycket att avstå från (tror jag åtminstone). Under 2014 lovar jag att läsa följande författare: Jane Austen; systrarn Brontë, Emily Dickinson, Victoria Benedictsson, Virginia Woolf och Sylvia Plath. Några av dem har jag redan läst men alla är sådana jag länge tänkt att jag vill läsa men inte tagit mig tid till det. Nu är det dags! Min tanke är att läsa böcker om och av författarna och kanske se någon filmatisering, om det finns.

Vad lovar du?

4 kommentarer leave one →
  1. dyschdysch permalink
    3 januari, 2014 15:58

    Bara läsa ROSA böcker 😉 el inte bara men insett att böcker med något rosa på framsidan dras jag till. Nä skämt o sido så hoppas jag orka läsa böcker igen även om jag upptäckte ljudboken i somras så saknas bokläsningen. Ditt löfte lät som många bra böcker kommer att gås igenom under året. Kan tänka mig flertalet av de författarna.

    • 12 januari, 2014 15:58

      Kul! Ska tipsa om jag läser någon i den kategorin 🙂

  2. 13 januari, 2014 02:12

    Hmm, mitt boklöfte får nog bli att ta mig igenom en hel bok… inte så lätt med en liten hemma 🙂

    • 13 januari, 2014 16:36

      Kan tänka mig det. Kanske om det blir en barnfri semester? Eller läsa bra barnböcker för/med den lilla?

Skriv något här

