Skip to content

December

30 december, 2013

I december fick hyacinterna strutar och julbocken var grön. Julstaden invigdes med fackeltåg och fjärilar på avenyn. Utanför Liseberg köade mängder av julfirare och jag blev överraskad av ett luciatåg. Det snöade och stormade men ljusen lyste överallt. Musikhjälpen intog staden och spred värme och höll mig sällskap sena kvällar. I träden hängde julgranskulor och i mataffären kunde man pussas. NK:s möss julstökade och jag var på adventsfika med extra allt. Nyöppnade Way Cup upplät sitt vardagsrum för en sista fika med julklappsbyte. Det blev en jul utan kamera och jag flyttade en gång till innan året tog slut. Precis innan slutet hittade jag oväntat en blommande buske.

No comments yet

Skriv något här

