Skip to content

Fifty shades of Grey

27 augusti, 2013

DSC01455

 

Fifty shades of Grey av E L James, 2011

Anastasia Steele intervjuar den framgångsrike Christian Grey och blir både skrämd och attraherad av honom. Grey varnar henne att han är farlig, men kan själv inte hålla sig från henne.

He’s so overwhelming, so alpha male, and now he’s thrown this bombshell into the equation. He knows what it’s like.

Det här är en kärlekshistoria, där en ung oskuldsfull kvinna vill hjälpa en snygg och 50 shades of fucked up man. Han vill hellre ha sex än prata. Hört det förut?

Jag tror inte att jag hade läst den här om inte 50 shades of feminism hade kommit ut. Så här efteråt förstår jag inte riktigt uppståndelsen kring romanen. Visst kan det farliga och snygga attrahera, men en person med extremt kontrollbehov, allvarliga förföljelsesyndrom och ett nyckfullt humör känns inte som någon jag skulle vilja umgås med.

De sista tio-femton sidorna tyckte jag dock (bäst) om. Säger det mer om mig eller boken?

No comments yet

Skriv något här

