Skip to content

Sommar, slutresultat

18 augusti, 2013

Maja Ivarsson Liv Strömquist Peter Wolodarski Sarah Dawn Finer Annika Hagström Leo Razzak Sarita Skagnes Pelle Holmberg Katarina Gospic Theodor Kallifatides Jonas Gardell Louise Linder Annika Andersson Tareq Taylor Carolina Gynning Kristian Gidlund Ingvar Kjellson Helena af Sandeberg Virpi Pahkinen Peter Schéle Maria Sveland Filip Hammar Anton Abele Niklas Zennström Özz Nüjen Ann-Louise Hansson Lisbet Rausing Li Pamp Malik Bendjelloul Elin Kling Nadir Khayat Lars Lagerbäck Johanna Frändén Inga Landgré Mikale Niemi Jan Eliasson Jenny Strömstedt Henrik Lundqvist Jean-Pierre Lacroix Ingemar Eliasson Martha Ehlin Martin Schibbye & Johan Persson Malinda Damgaard Carolina Neurath Anna Blomberg Lisa Nilsson Kerstin Meyer Cecilia Edefalk Erik Haag Sami Said Daniel Sachs Karin Adelsköld Sara Danius Ellen Jelinek Katrine Kielos Joey Tempest Björn Dixgård & Gustaf Norén

Varje dag en ny vär(l)d

Jag utmanade mig själv för två månader sedan att lyssna på alla årets sommarvärdar inom tiden de sändes … och jag lyckades!

Vanligast förekommande tema: Rättvisa, antirasim och solidaritet. Roligt att så många tagit vara på tillfället att påpeka vikten av dessa ämnen.

Vanligast förekommande uttryck: ”där och då”. Ett ovanligt uttryck för mig men jag har hört det överraskande många gånger i sommar.

Det var inte bara tidsbegränsningen som var utmanande utan också att lyssna på de som inget gav, att ta mig tid att lyssna på de som jag trodde skulle vara tråkiga (men som överraskade!) och att inte lyssna mer än en gång på de jag ville lyssna om och om igen på. Till den senare kategorin hör utan tvekan Liv Strömquist, Katarina Gospic, Maria Sveland, Nadir Khayat, Daniel Sachs och Ellen Jelinek.

Skriv något här

