Skip to content

Fara vill

30 juli, 2013

IMG_2721

 

Fara vill av Elin Ruuth, 2010

Tankar, funderingar, formuleringar, insikter, utsikter och citat – allt i ett enda utstuderat och genomtänkt språkligt virrvarr.

Många människor inser inte att de är vilsekomna förrän de gått i en cirkel. Själv upplever jag fenomenet varje gång det blir onsdag.

Boken är uppdelad i korta textstycken och kanske ska man läsa dem ett i taget, som att njuta av en pralin åt gången, men istället frossade jag och åt upp hela chokladkartongen på stranden! Jag kunde inte sluta läsa och sveptes med av intensiteten och tempot i berättelsen.

Fara vill – som f.ö. har en alldeles underbar dubbelbottnad titel – gav mig både skriv- och läslust och Elin Ruuths sätt att skriva påminner lite om både Amanda Svensson och Bodil Malmsten, vilka jag också gillar skarpt.

Jag hoppas på fler sådana här böcker!

No comments yet

Skriv något här

