Skip to content

Om du läser det här är det kört!

12 juli, 2013


IMG_2682

 

Om du läser det här är det kört! (If you’re reading this, it’s too late) av Pseudonymous Bosch, 2009

Cassandra är överlevnadsexpert och har tillsammans med bästa kompisen Max-Ernest fått sitt första uppdrag i det hemliga Terces-sällskapet: de ska hitta homonculusen. De vet knappt vad det är de letar efter men kastar sig ut i det okända, med Midnattssolens mästare hack i häl.

Bara för att ingen känner till nåt om en sak, betyder inte det att det är omöjligt.

Det här är uppföljaren till Namnet på den här boken är hemligt som jag fick tips om och sträckläste för några år sedan. Den här gången tog det lite längre tid. Kanske var jag på annat humör den här gången, men den första boken minns jag som mycket roligare. Kanske hade jag bara inga förväntningar förra gången. Kanske är det svårt att följa upp en riktigt bra bok. Oavsett vilket, råder jag dig att läsa den första (även om det är livsfarligt enligt Bosch). Den andra kan man både ha och vara utan.

 

No comments yet

Skriv något här

