Skip to content

‘allo ‘allo

9 juli, 2013

2013-07-07 17.59.22

 

’Allo ’allo ’emliga armén, 2013

I en liten by i norra Frankrike 1943 ligger Café René. Caféägaren René försöker vara alla till lags: motståndsrörelsen, de tyska ockupanterna, Gestapo och alla kvinnorna i byn, men det är inte så enkelt som det låter.

Fredriksdals utomhusteater visas denna pjäs hela sommaren. Jag minns inte så mycket av den brittiska tv-serien ‘Allo ‘allo! från 1980talet, men jag antar det är samma story. Förvisso var det inte min humor och jag tror att en del av skådespelarna blev något hämmade av att prata med fransk eller tysk brytning, men det är härligt med teater där skådespelarna skrattar lika hjärtligt som publiken när det blir felsägningar och dessutom var det väldigt kreativ scendekor, så lite kunde jag njuta ändå.

No comments yet

Skriv något här

