Juni

 

Juni började med trädgårdskalas i ösregn och uppsatspanik. Jag fick besök och vi bar hem en madrass och sedan pilgrimsvandrade jag i labyrinten varje morgon. Nils Landgren funk unit invigde Sommarlund med skönt gung på Stortorget. Böcker blev vikta och jag ordnade en efterlängtad examensfest. Midsommar firades med raw jordgubbstårta, vidunderlig middagsutsikt och morgonyoga vid havet. Till sist packade jag väskan och åkte med familjen till Sveriges största ö. I det stora huset fick jag sova i madrassrummet, dock utan att behöva leka prinsessan på ärten. Vi såg många lamm, raukar och till sist en vacker solnedgång.

Skriv något här

