Skip to content

Svarta hunden

14 juni, 2013

DSC01364

 

Svarta hunden (The black dog) av Stephen Booth, 2000

Femtonåriga Laura Vernon hittas död i skogen. Mannen som hittade henne verkar dölja något för polisen och även Lauras far har något han inte berättar. Den lokale polisen Ben Cooper har fått en ny kollega, Diane Fry, som inte lyckas stryka alla bybor medhårs med sin storstadsattityd.

Det är bara människor som ljuger.

När jag läste Jungfrudansen trodde jag inte att jag läst den första boken om poliserna Fry och Cooper. Sedan fick jag för mig att jag faktiskt gjort det och därför har det tagit så här lång tid att leta upp Svarta hunden och se hur det verkligen låg till.

Det är lite märkligt att läsa första boken efter de elva uppföljarna, och samtidigt ger det en förståelse till saker som omnämns i de senare böckerna.

Nästa bok kommer inte ut förrän till hösten, så det blir till att läsa andra deckare i sommar. Tips, någon?

No comments yet

Skriv något här

