Skip to content

Innan du dog

7 juni, 2013

DSC01362

 

Innan du dog av Camilla Grebe & Åsa Träff, 2012

Terapeuten Siri Bergman har nyligen fått barn och all verkar vara frid och fröjd tills hon hittar en låda som tillhört Stefan, hennes före detta man som tog livet av sig. I lådan upptäcker Siri en osannolik koppling mellan Stefans död och ett ouppklarat mord. Hur väl kände hon egentligen honom?

Det förgångna är ett hungrigt djur, det ruvar dolt, försåtligt, strax under ytan på vår verklighet.

Så här i efterhand undrar jag varför jag hade skrivit upp den här boken på min jag-vill-läsa-lista. Varför ville jag läsa den när jag inte var så förtjust i Siri förra gången?

Förvisso är det också denna gång välskrivet och en spännande historia men Siri är inte en huvudperson jag sympatiserar med. Dessutom är jag trött på det något enkla och klyschiga deckarslutet. I sommar blir det bara böcker jag verkligen vill läsa!

No comments yet

Skriv något här

