Skip to content

Nationaldagen

6 juni, 2013

Det har tagit mig många år att förstå varför vi firar denna dag – och varför just idag. Jag vet Gustav Vasa blev kung på den 6 juni, men har ändå inte förstått vad det är att fira. (Någon som kan förklara?)

Förra året tog jag tag i mina frågor och läste på om nationaldagen och upptäckte då att det fanns något viktigt att fira: yttrande- och tryckfrihetens införande i detta land.

Så nu vet jag varför jag firar denna dag. Vad firar du?

No comments yet

Skriv något här

