Skip to content

Sista samtalet

16 april, 2013

DSC01353 

 

Sista samtalet (The Kill Call) av Stephen Booth, 2009

Mitt under vårens rävjakt hittas ett lik på en åker. Polisen får långsamt fram mer och mer om den mördades ljusskygga affärer men kanske finns det fler svar att finna i det förflutna?

Det var som om han och Fry nästan bokstavligen hade följt en köttlukt långa vägar med näsan mot marken. Vädrande som ett koppel jakthundar. Men som alla jakthundar blev de lätt bortkollrade av en listig och erfaren sabotör.

Som jag nämnt tidigare gillar jag verkligen böckerna om poliserna Diane Fry och Ben Cooper och något som slog mig den här gången var att det märks att Booth är journalist och bra på att ta reda på saker. Han känns påläst och insatt i de olika ämnen som böckerna berör. I det här fallet atombombshot, militanta jaktsabotörer och hästslakterier. De senare minst sagt aktuella (igen) i och med vårens europeiska köttskandaler.

Som tur är finns det några böcker kvar i serien men sedan vet jag inte vad jag ska läsa…

No comments yet

Skriv något här

