Skip to content

Att ta ansvar för världen och de som bor där

21 mars, 2013

Jag tycker om människor som vill förändra världen – och vågar göra det. Systrarna Sara-Linnéa och Ester som startat Gårdsbutik Göteborg är ett väldigt bra exempel. I deras butik kan man handla ”riktig mat från en bonde nära dig”. Om jag bodde närmre skulle jag vara stamkund hos dem!

Deras satsning känns helt rätt i en tid där allt fler skyller ifrån sig, inte känner sina leverantörer eller verkar vilja ta ansvar för hur vår värld ser ut.

3 kommentarer leave one →
  1. 22 mars, 2013 17:18

    Sådär: då tog jag mitt ansvar! Uppskriven på maillistan för beställningar. Tackar för tipset också, givetvis! =)

Trackbacks

  1. Earth hour | livet med andra ord

Skriv något här

