Skip to content

Baksidan av mig

14 mars, 2013

Det jag berättar om mig själv när jag träffar nya människor är oftast inte hela sanningen utan mer smakbitar eller små delar om vem jag är. Ungefär som baksidestexten på en bok. Det är åtminstone vad min vän Emma menar.

4 kommentarer leave one →
  1. 17 mars, 2013 12:29

    Tror att de flesta gör så här. Inte vill man ha hela bilden klar för sig från början.

    • 17 mars, 2013 14:41

      Det är sant men jag som inte gillar att läsa baksidestexter på böcker för jag tycker de avslöjar för mycket. Vad säger det då om mig… ? Och den stora frågan är väl vad vi väljer att skriva på våra ”baksidor”.

      • 17 mars, 2013 14:59

        Jag tror att jag väljer olika saker beroende på mottagaren. Vill jag att mötet ska följas av flera möten eller räcker det med första mötet?

  2. 18 mars, 2013 12:58

    Håller med dig.

Skriv något här

