Skip to content

Festivalseminarier

29 januari, 2013

2013-01-29 11.07.41

 

Det märks att det är filmfestival här. Överallt dyker draken upp och folk pratar film var jag än är. Hela staden andas film, till och med NKs skyltfönster bär spår av draken!

Tanken var att jag skulle gått på två seminarier redan igår men det första missade jag för att jag kom till Göteborg för sent och det andra blev inställt eftersom huvudpersonen blivit sjuk.  Idag var jag på seminariet Filmmaking across the globe. Tyvärr kunde två av de fyra regissörerna inte närvara men det blev bra samtal ändå. Det var intressant att höra hur det är att regissera och skapa film i länder som Saudiarabien och Pakistan.

Haifa Al ­Mansours film Den gröna cykeln, den första spelfilm som spelats in enbart i Saudiarabien, och Sabiha Sumars Good morning Karachi visas på festivalen. Se dem!

Skriv något här

