Skip to content

Nyord 2012

6 januari, 2013

brony conversesjukan dna-mikrochip drinkorexi emoji eurobävning fysisk cd/skiva grexit hackat(h)on henifiera hubot klämspärr kopimism kramtjuv köttrymden livslogga läshund matbil memil mjuk betalvägg mossgraffiti märk-dna nomofobi ogooglebar pekskärmsvantar petabyte queerpolska robotfälla ryggplankning räckviddsångest spelifiera spårtjuv/spårrånare ståhjuling Tintingate tårtgate utvigning visukal zlatanera över- och underklassafari

 

Lite försenat publicerar jag förra årets nyord. Vilka använder ni? Jag har själv bara hört sju av orden.

Under julen har jag försökt etablera oleta i betydelsen leta fruktansvärt dåligt, d.v.s. leta utan att titta eller påstå man letat fast man inte ens försökt. Ett ord jag länge letat efter och ett annat ord jag skulle vilja hitta är komma med ett tvärsäkert påstående som egentligen är en gissning eller antagande. Vad säger ni? Ska vi inte försöka komma på ett ord för det en gång för alla?

 

Skriv något här

