Skip to content

Bokkalender 19: bibliotek

19 december, 2012

IMG_4709

 

Det finns bibliotek med vidunderlig utsikt, bra självförtroende, avundsvärda balkonger eller tysta läsesalar och sen finns det ett du kan besöka i farten innan bussen kommer.

Bokkalendern är en sammanfattning av bokåret på bloggen med gamla och nya boktips.

3 kommentarer leave one →
  1. Mikael permalink
    19 december, 2012 21:29

    Din bokkalender tycks vara ganska kul. Tyvärr hade jag fullt upp att göra, men f.o.m helgen kan jag efterläsa lite.

    Jag har också en fråga. Jag läser just nu från Nina Burton ”Flodernas bok : ett äventyr genom livet, tiden och tre europeiska flöden.” Kan du rekomendera författare som har en liknande förmågan att förbinda kunskap och med berättelsen inom litteraturen?

    • 20 december, 2012 21:31

      Jag vet inte om jag förstår din fråga men Elisabet Nemert skriver väldigt bra historiska romaner och Jakten på en mördare (Tobias Barkman) är en fack/polisbok skriven som en deckare.

      • Mikael permalink
        13 januari, 2013 23:08

        Tackar! Jag kommer att titta på dem som du nämnde.

Skriv något här

