Skip to content

Bokkalender 10: pris

10 december, 2012

DSC01276

 

Det är inte särskilt ofta jag har läst författare eller böcker som får priser (Augustpriset, Nobelpriset, Guldspaden etc.). Ibland läser jag dem senare, kanske just för att de fått pris eller för att så många verkar tycka de är bra. Ibland håller jag med och skickar rekommendationen vidare. Ibland sitter jag förundrad efter att ha läst ut boken och förstår inte vad jag missat. Vad var så bra med den här boken?

Precis så är fallet med romanen av en dansk nobelpristagare som jag har som kurslitteratur för tillfället, men mer om den senare i veckan.

Bokkalendern är en sammanfattning av bokåret på bloggen med gamla och nya boktips.

No comments yet

Skriv något här

