Skip to content

Bokkalender 5: in English

5 december, 2012

DSC01246

 

Jag försöker lära mig att läsa böcker på engelska, om det är originalspråket, men det verkar vara en svår vana att få in. Tyvärr tvekar jag alltför ofta framför de engelska titlarna i bokhyllan och väljer de säkra svenska korten istället. Jag hoppas komma förbi spärren snart så jag får läst de här två mästerverken!

När jag summerar året inser jag att det inte alls är särskilt många böcker på engelska som passerat, faktiskt bara två förutom diverse kurslitteratur (att jämföra med de fem översatta): Revenge of the middle-aged woman och The Likeness.

Bokkalendern är en sammanfattning av bokåret på bloggen med gamla och nya boktips.

No comments yet

Skriv något här

