Skip to content

Bokhylleparadiset

22 november, 2012

 

Den riktiga drömmen är att ha ett separat rum som bibliotek hemma eftersom men min nuvarande lägenhet tillåter inte det nöjer jag mig så länge med att drömma om en hel vägg av bokhyllor i vardagsrummet. Det som krävs för att förverkliga den drömmen är pengar och modet att välja hylla. Efter att ha hittat den här bloggen har det senare blivit om än svårare än förut.

4 kommentarer leave one →
  1. Mikael permalink
    23 november, 2012 00:23

    Okej, den här webbsidan är ganska motiverande, men i början kan det vara trevligt också med Ivar från Ikea.

    Jag måste flytta flera gånger och mina Ivar är med sedan många år och i växande antal. De stått redan längs väggarna en gång och nästa gången blev vardagsrummet uppdelat i ett ”bibliotek” med bord och ”vardagsrummet själv”. Troligtvis kommer jag att ersätta hyllorna en gång. Än så länge är det inte alls brådskadande eftersom man ser nästan bara böckerna och inte hyllorna så fullt de är.

  2. 24 november, 2012 17:21

    Själv drömmer jag om ett liv utan böcker. Om vi någonsin får lägenheten såld, är överenskommelsen att var och en få ta med sig max 2-3 hyllmeter och max 2 flyttkartonger med böcker som kommer att hamn i något källarförråd.

    • 27 november, 2012 10:13

      Det enda (?) problemet med böcker uppstår när man ska flytta.

      Lycka till med försäljningen! Förstår inte att ni inte fått den fina lägenheten såld än.

Trackbacks

  1. Bokkalender 11 – möbel « livet med andra ord

Skriv något här

