Skip to content

Nobelpriset

11 oktober, 2012

Årets nobelpristagare i litteratur är Mo Yan. En kinesisk författare som skrivit både romaner, noveller och essäer. Det är 105:e gången som nobelpriset i litteratur delas ut och vinsten är ära, berömmelse och åtta miljoner svenska kronor.

Jag har som vanligt inte läst något av vinnaren, inte ens hört talas om honom, men det kanske är dags att jag läser ut förra årets åtminstone?
5 kommentarer leave one →
  1. Jeninfer permalink
    11 oktober, 2012 17:35

    Va? Är det sant? Får men verkligen erbjudande om svenskt medborgarskap?

    • 11 oktober, 2012 18:18

      Det är vad jag läste i Politiken imorse men det är hittills bara danska wikipedia som kunnat hålla med dem så jag stryker det tills någon som vet berättar sanningen. Medborgarskap är väl ändå något man söker?

      • 14 oktober, 2012 16:45

        Uppenbarligen behöver jag kolla mina källor bättre. Man ska uppenbarligen inte tro på allt man läser i morgontidningen… Medalj, diplom och miljonerna är det man vinner och inget annat.

Trackbacks

  1. Fakta « livet med andra ord
  2. Bokkalender 10: pris « livet med andra ord

Skriv något här

