Skip to content

Vackert vacklande

6 september, 2012

Bara du är sådär vackert vacklande
och jag ser den smärta du döljer så väl
hoppas att mitt exempel skall ge dig ett alternativ
så att du behöver inte dansa i ensamhet.
(ur dikten Vackert vacklande)

På lördag ska jag på bloggbröllop. Två av mina bloggande vänner ska gifta sig och därför tänkte jag passa på att tipsa om brudgummens blogg! Precis som hans blivande fru träffade jag honom på en folkhögskola för fyra år sedan. Då följde jag inte hans blogg men numera är jag en trogen läsare.

På poesibloggen Vackert vacklande lägger han upp finurliga tankar och vacker poesi. En favorit sedan länge är Önska bort. Det är kanske ingen dikt man läser när man är på bröllopshumör men det är man ju inte varje dag heller.

No comments yet

Skriv något här

