Skip to content

Pilgrimslivet

2 augusti, 2012

 

Tidigare i sommar gavs boken Pilgrimslivet – stillhet, skoskav och sång ut. Jag har bara hunnit bläddra i den men en av texterna har jag läst, den som Ebba Älverbrandt skrivit.

Ebba är en nära och god vän till mig som jag ofta diskuterar både litteratur och texter med. Den lilla texten i Pilgrimslivet som Ebba fått med (sista bilden ovan) är ett utdrag från en novell om en pilgrimsvandring: ”Min pappa är pilgrim”. Hela novellen kan du läsa på pilgrimslivets blogg där den publicerats som en följetong.

Om du själv vill prova på pilgrimsvandring finns information om det på Pilgrimsvägen (gäller för Skåne & Blekinge).

No comments yet

Skriv något här

