Skip to content

Utmaningen

31 mars, 2012

För 40 dagar sedan utmanade jag mig själv: att inte låna böcker under 40 dagar.

I början var det otroligt svårt att bara gå in på ett bibliotek utan att börja titta efter böcker, så jag var glad att lånekorten låg tryggt kvar där hemma. Efter ett tag kom jag in i det lite mer och den enda gången det var riktigt nära att jag verkligen lånade en bok var hemma hos en kompis. Vi satt och diskuterade litteratur och en specifik författare. Plötsligt låg det två böcker framför mig… Vänligt men bestämt lämnade jag tillbaka dem och sa att jag fick återkomma senare, när utmaningen var över. De enda böcker jag har lånat under de här 40 dagarna har varit till mina kurser och jag är faktiskt ganska stolt över slutresultatet.

Vad blir nästa utmaning?

Skriv något här

