Skip to content

Minnesanteckning

25 februari, 2012

Kom ihåg att genren actionkomedi inte är din grej

Redan de gamla grekerna visste att komedi innebar karaktärer som inte förändras och ett ”lyckligt” slut på skådespelet. Vad de visste om action vet jag inte men det skulle kunna vara något i stil med: vi skjuter på allt som rör sig men träffar bara skurkarna – som i sin tur (nästan) alltid kommer från ett annat land.

Jag vet inte om jag ska hissa eller dissa This means war så ni får inte mer än det här om den filmen. Trevlig helg!

5 kommentarer leave one →
  1. 27 februari, 2012 20:18

    Jag har sett trailern och tror, till skillnad från dig, att det är precis min grej🙂
    Nu återstår det att se om jag har rätt eller ej…

  2. Jennifer permalink
    1 mars, 2012 08:24

    Jag tyckte att det var fantastisk. Inte alls för pga kvalitén, foto eller skådespelarinsatser utan för att jag såg den i Odessa dubbad till ryska. Underbart att en story kan var så otroligt enkel att man kan förstå stora delar av en film utan att förstå något annat ord är ”ja”.

    Vet att du har boklånarfasta men i april tycker jag att du ska gå raka vägen till första bästa bibliotek eller bokhandel och få tag i ”Tjuvarnas stad” av David Benioff. Också fantastisk men av helt andra skäl är This Means War.

    • 1 mars, 2012 14:22

      Man får tycka olika.

      Ska kika på den boken i april. Tack för tipset!

Trackbacks

  1. Elena « livet med andra ord

Skriv något här

