Skip to content

Veckans bild: baksida

15 januari, 2012

 

Allting har (minst) två sidor.

En av Lunds mest kända byggnader – som de flesta nog bara ser från framsidan. Även om jag bott i Lund i tio år visste jag knappt den såg ut så här från andra hållet. Vet ni vilken byggnad det är?

Veckans bild är en fotoutmaning av och med Gabbe och Jonas. Kolla in deras bilder!

8 kommentarer leave one →
  1. 15 januari, 2012 14:45

    Min gissning som gammal lunda-bo är AF-borgen!

  2. Julia Tagevi permalink
    15 januari, 2012 16:15

    Nej nej, det är UB!

  3. 15 januari, 2012 19:44

    Tipset är Universitetsbiblioteket. Takformen ses bra i jamförelse med satellitbild i Google Maps. Kul baksida!

    Vad kommer nästa vecka?

  4. 15 januari, 2012 20:37

    Skulle också sagt AF-borgen… Men kanske gissar jag på UB ändå 🙂

  5. 15 januari, 2012 22:32

    Känner att jag får vika mig… jag bodde ju trots allt bara 2 år i Lund… och inte var jag på Universitetsbiblioteket en enda gång. Får skylla på detta. AF borgen däremot, där kunde man ju bunkra bearnaisesås när hälsningsgillet gick av stapeln, så där var jag några gånger. Trodde mig känna igen trappstegs-profilen från borgens framsida.

  6. 16 januari, 2012 14:41

    Anna. Nästa veckas tema är ”affär”.

Trackbacks

  1. Rätt framsida « livet med andra ord

Skriv något här

