Skip to content

Nyord

31 december, 2011

Ac-förkylning Ac-snuva Airbaghjälm Airbagjacka Appa Arabisk vår Attitydinkontinens Bamseteorem Brorsantrick Brännskräp Bröllopsklänning Börsrobot Dumpling Döda vinkeln-varnare Fastlans Fixie Fixiecykel Flipperförälder Foliehatt Framåtlutad Fulparkerare Förlåt-turné Förlåtesleturné Förväntis Gps-väst Jasminmöte Jasminrevolution Juholtare Kapselbryggare Kapselmaskin Kawaii Knarkometer Knytkonferens Koka böcker Loba Lunchdisco Lyssna in Matkasse Missmatchning Mobildagis Molekylärgastronomi Möbelhund Möpare Novellix Nysare Ofast jobb Otrohetsdejting Padda Plankning Post-it-krig Prehab Restdejting Retronym Robothandel Seismisk Skräpbot Skämsfilter Slöjböter Sms-livräddare Sms-livräddning Surdegsfaktorn Surdegshotell Säpojogg Tasigförsamhet Terja Tjejsamla Tonårsskrämma Trollfilter Trädmord Uggling Ungdomsskrämma Vattkoppsgodis Vobba Åsiktstaliban 

Årets nyord är här! Som vanligt har jag inte hört talas om många av dem och inte heller använder jag dem men det är kul med kreativitet bland folket och att språket inte är statiskt.

Två ord jag hoppas någon kommer på nästa år är: att leta efter något men missa det trots det står mitt framför näsan och att komma med ett tvärsäkert påstående som egentligen är en gissning eller antagande.

Förslag, någon?

6 kommentarer leave one →
  1. 31 december, 2011 13:15

    Jag är inte tillräckligt kreativ för att komma med förslag men jag gillar listan och tror att några ord kommer att stanna kvar medan andra försvinner efter ett tag. Jag fastnade för ”attitydinkontinens” som är en bra beskrivning på många som ringer in till radioprogrammet Ring P1.

Trackbacks

  1. Nya ord vs. nyord « livet med andra ord
  2. Radiomissen « livet med andra ord
  3. Nyord 2012 « livet med andra ord
  4. Annas nyord | livet med andra ord

Skriv något här

