Skip to content

Tänkardag

23 november, 2011

 

 

Mitt i det stressiga liv som håller på att äta upp mig för tillfället tog jag en välbehövlig paus igår. Min anteckningsbok, bra musik i mp3:n och en fribiljett från Skånetrafiken fick följa med mig till Sommarstaden. Det blev långa promenader längs havet och genom Skogen, fötterna rörde sig över välkända gator och gränder, en vilsen själ vilade på kallbadhusbryggan. Var skulle jag hitta svaret på frågan som gnagde inombords?

Det går alltid för lång tid mellan mina tänkardagar men när jag väl har dem och låter tankarna hinna ifatt mig känns det som värt allt besvär. Något jag blev påmind om igår var de uppmuntrande sms jag fått under hösten när jag haft svårt motivera mig för skolan trots att det ”bara” är två terminer kvar:

i believe in u sis! och sen kan du skaffa ett jobb någonstans där det är sommar på vintern (…) Det låter väl bra?

Jag måste ha de bästa av brödrar!

2 kommentarer leave one →
  1. 24 november, 2011 21:09

    Det är skönt med tänkardagar ibland!
    Någonstans där det är sommar när det är vinter låter inte helt fel i mina öron heller 🙂

Skriv något här

