Skip to content

Filmmiss

21 november, 2011

Snygg bild på huvudpersonerna!

Jag var på bio i helgen och precis innan filmen började sa jag till mitt sällskap: ”Det är så skönt att se en film som man inte vet någonting om. Man har inga förväntningar och blir inte besviken.”

Vilken miss av mig!

Efter att ha sett Huvudjägarna (Hodejegerne) var ”schizofren” det enda som kunde sammanfatta filmen. Den börjar som en smart thriller som sedan övergår i någon slags absurd action med snudd på bondkomik för att sluta som smart thriller igen. Jag gillar smarta filmer men har svårt för den där märkliga humorn, speciellt när jag inte förväntar mig den.

Filmen är baserad på Jo Nesbøs roman. Jag är sugen på att läsa boken bara för att se om den verkligen är lika tudelad som filmen.

Skriv något här

