Ocensurerat

Jag vet att det sägs att sex säljer men varför lämna absolut ingenting åt fantasin och avslöja allt redan på filmplanschen?

Här kan ni se den ocensurerade versionen av reklamaffischen för The girl with the dragon tattoo (U.S.A.-kopian av Män som hatar kvinnor). Jag vet det är skillnad på bok och film men jag tycker nog ändå att det här är att gå lite väl långt. Varför måste man sälja filmen med en naken Salander? Det är länge sedan jag läste boken men jag kan inte minnas att historien skulle kunna sammanfattas i en naken Salander och en påklädd Blomkvist, men jag kan ha fel.

Den svenska filmplanschen består också av duon Salander-Blomkvist, men där är båda lika påklädda och Salander verkar inte behöva skyddas av Blomkvist. Den här historien är stark nog att sälja sig själv, utan sex, även i U.S.A.

2 reaktioner till “Ocensurerat

  1. Åh jag vet! Första gången jag såg den affischen blev jag lite förskräckt. Jag förstår inte alls meningen med att ha henne naken och att han ”skyddar” henne på omslaget.

Skriv något här

