Skip to content

Himlen omfamnar jorden

21 oktober, 2011

 

 

Himlen omfamnar jorden av Åsa Molin, 2007

En bok om bönen Vår fader där författaren går igenom en bit av bönen i taget och visar både bakåt på Bibelns berättelser och på den tid vi lever i idag hur aktuell bönen faktiskt är.

Vi behöver titta i backspegeln för att se Guds trofasthet. Vi behöver kikare för att få hopp.

Jag läste en annan bok av Molin i somras och blev glatt överraskad när jag packade upp lådorna från källaren i augusti och hittade den här boken i en av dem.

Sedan i våras har jag som morgonrutin att sätta mig vid köksbordet och läsa en bit ur en bok innan jag gör något annat. En skön start på dagen. Lugnet före stormen, som resten av dagen lätt blir. Så läste jag också Himlen omfamnar jorden och det var ett bra sätt att ta sig igenom boken. Man kan säkert läsa den på andra sätt.

2 kommentarer leave one →
  1. 21 oktober, 2011 09:47

    Vad flitig du är! Jag förstår inte att du hinner allt. Och vilken perfekt start på en ny dag.

Skriv något här

