Skip to content

Satsigt?

28 september, 2011

Jag har ibland svårt för slangord. Beror det på att jag blivit äldre? Eller har jag blivit en bakåtsträvare som vägrar acceptera språkutveckling?

Häromdagen sa min kompis till mig att det var satsigt att jag hade med mig regnbyxor. Eller var det att jag överhuvudtaget ägde ett par? (jag minns inte exakt hennes ord) Det öste ner ute och jag såg frågande på henne.

Det är tre år sedan jag hörde ordet för första gången men förstår fortfarande inte vad det betyder.

3 kommentarer leave one →
  1. 28 september, 2011 21:31

    Har aldrig hört det ordet förut. Och har ingen aning om vad som menades. Var det dumt att ha regnbyxor?

    • 28 september, 2011 22:13

      Det betyder inte att det var dumt, snarare ambitiöst. Intressant att du som är i samma ålder som den som sa det inte vet vad det betyder. Men det kanske är mer tonåringar som använder det?

Trackbacks

  1. Nyord 2013 | livet med andra ord

Skriv något här

