Skip to content

HappyThankYouMorePlease

22 september, 2011

Bilder från filmen

 

Kärlek i New York (Happythankyoumoreplease), 2010

Sam, Annie, Charlie, Mary Catherine, Mississippi och Sam (den andre) bor alla i New York och försöker reda ut vem de är, vilket liv de vill leva och vad kärlek är. När en liten pojke blir kvarglömd på tunnelbanan av sin familj tar Sam (Josh Radnor) med sig honom hem. Han stannar dock lite längre än Sam planerat och det påverkar honom och de andra vännerna på olika sätt.

Go get yourself loved.

Jag visste ingenting om den här filmen när jag lånade den på biblioteket häromdagen. Kanske är det den bästa förutsättningen för att gilla en film? Något oväntat kan till och med jag kalla den här för en må bra-film, jag som annars är rätt kräsen vad det gäller filmer av det här slaget.

Filmen är Josh Radnors manus- och regidebut och det är roligt att se att han kan göra mer än How I meet your mother och han gör det bra. Bra skådespel – av bl.a. Malin Åkerman – och skön musik, vilket är andra saker jag värderar högt i filmsammanhang.

En hoppfull film mitt i livets svårigheter. Se den!

2 kommentarer leave one →
  1. 26 september, 2011 11:51

    Blev sugen att se den nu, tycker väldigt mycket om How I met your mother, så ska bli spännande att se vad jag tycker om den här.
    Ska se om den kanske på något mystiskt vis har hamnat på hårddisken tills ikväll 😛

    • 26 september, 2011 17:10

      Mystisk dator du har… Hör av dig när du sett den!

Skriv något här

