Skip to content

Sommar, sammanfattning

20 september, 2011

Sommarpratare 2011

Jag hade tänkt höra alla Sommarpratare i år men det visade sig vara lika ambitiöst tänkt som sommarlistan. Av olika anledningar hann jag inte med mer än fjorton av dem. De finns fortfarande kvar men från och med idag utan musik. Så rent teoretiskt kan jag faktiskt lyssna på alla i år. Vi får väl se hur många till det blir.

Av de jag hörde är det nog bara (föga förvånande) Torgny Lindgrens program jag inte gillade. De andra var: Mark Levengood, Clara Lidström, Jason Diakité, Göran Gudmundsson, Maria Wetterstrand, Henke Larsson, Beate Grimsrud, Fredrik Gertten, Birgitta Ohlsson, Alice Bah Kuhnke, Owe Wikström, Cecilia Uddén och Ghita Nørby. Alla med sina unika historier värda att lyssna till.

Är det någon jag bara inte får missa? Har du någon önskepratare till nästa säsong?

5 kommentarer leave one →
  1. 21 september, 2011 09:41

    Förr lyssnade jag urskillningslöst på alla sommarpratare men det orkar jag inte längre. Det är allt för många som faktiskt inte har något att berätta utan att förstå det själva. Till skillnad från dig så uppskattade jag i vanligt ordning Torgny Lindgren men någon som överraskade var Henke Larsson. Han hade en genomtänkt uppbyggnad av ”pratet” som blev som ett litet drama. Skickligt gjort, tyckte jag.

    • 21 september, 2011 19:37

      Henke Larsson var bra. De som har manus är generellt bättre än de som pratar planlöst.

      Cecilia Forss nu också avlyssnad! Jag tror jag är fast (även om jag inte kommer höra ALLA årets pratare).

  2. Jennifer permalink
    23 september, 2011 09:47

    Caroline hörde Helena Bergström och var nöjd med sin en och halv timme. Kanske kan va nått. Saknar dig förresten.

    • 23 september, 2011 11:20

      Får kolla in det programmet helt enkelt. Saknar dig med!

Trackbacks

  1. Höst « livet med andra ord

Skriv något här

