Inte många rätt

Jag vet knappt var jag ska börja denna måndag. Hopskrivningen är i detta sammanhang bara en liten bagatell även om det är rätt knasigt att ingen märkt felet innan man skickade reklamen till tryckeriet.

Husmanskost har jag hört talas men man förkortar väl det ”husman”? Och mig veterligen är (svensk) husmanskost baserad på svenska råvaror medan köttråvaran till Enebackens bacon inte med säkerhet är svensk.

Till sist, vad är det Lidl egentligen vill säga i reklamen? Kostar husmanskost lite att köpa eller kommer det att kosta lite, d.v.s. inte vara gratis, kosta på etc. att tillaga det? Eller är det en ordlek på riktigt? I så fall är det nog det enda jag gillar med reklamen.

2 reaktioner till “Inte många rätt

  1. Jag tror verkligen att det är ordvitsaren/ord-fiffig-nissen som varit framme! Och det är helt överordnat resten av innebörden.

Skriv något här

