Mjölkfritt

Det är inte alltid roligt att vara allergiker. Speciellt inte när man ska gå ut och äta eller fika. För att hjälpa andra mjölkallergiker tänkte jag försöka dela med mig av mina erfarenheter här på bloggen. Kanske framförallt ge tips om vad och var man kan äta.

Först ut är Olof Viktors. Ett mysigt café i Glemminge, ca en mil öster om Ystad. Här åt jag en sen frukost idag och det var inga problem att få en macka med mjölkfritt pålägg även om det inte fanns någon sådan på menyn. Om man vill sötfika finns det gräddbullar och sorbet för allergikern. Jag vill egentligen inte klaga på det smala utbudet av mjölkfria kakor eftersom jag uppskattar att de bakar med naturliga råvaror utan tillsatser men det kan vara bra att veta innan man åker dit.

Olof Viktors har både café och butik. För den som inte har vägarna förbi säljer de även sina produkter på andra ställen.

Skriv något här

