Skip to content

Bridesmaids

11 augusti, 2011

Filmaffisch och bild från filmen

Bridesmaids, 2011

Filmen handlar om Annie som ska vara tärna (maid of honor) på sin bästa väns bröllop och alla känslor som det kan framkalla, framförallt när det verkar som om bästa vännen fått en ny bästa vän…

Jag gick på bio med några vänner en helt vanlig regnig dag i augusti och killen i biljettkassan utlovade underhållning och skratt. Jag var tveksam men erkänner att jag faktiskt skrattade. Inte hela tiden men mer än jag trott.

Det är en brokig skara tärnor man får möta i filmen. Den ena mer platt och stereotyp än den andra. Men det är väl så det ska vara i en komedi, precis som det tillrättalagda (”lyckliga”) slutet, vilket är de två stora anledningarna till att jag sällan ser sådana här filmer.

Det är bra skådespel och en okej story även om jag trodde att den skulle handla mer om själva bröllopet. Och trots mina invändningar till filmen skapade den diskussion efteråt; om varför det alltid är den tjocka tjejen som ska vara manhaftig och konstig eller filmens budskap om när man är lyckad.

2 kommentarer leave one →
  1. 15 augusti, 2011 22:03

    Att gå på bio med er var det bästa med filmen! Sen var den som du skrev förvånansvärt skrattframkallande, i alla fall om man inte tänker på vad filmen egentligen förmedlar. Delar av filmens budskap var faktiskt ganska obehagliga. Nästa gång får det bli danskt. Då är risken för besvikelse minimal. Stor kram och lycka till i livet som nygammal Lundabo. /Jen

Skriv något här

